191 mil. EUR pentru promovarea produselor agroalimentare pe piața internă și în afara UE

Programele din 2019 de promovare a produselor agroalimentare din UE se vor concentra în principal pe piețele din afara UE care au cel mai mare potențial de creștere.

La data de 14 noiembrie, Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2019 în cadrul politicii de promovare, 191,6 milioane EUR urmând să fie puse la dispoziție pentru programele selectate pentru cofinanțare din partea UE; această sumă reprezintă o creștere cu 12,5 milioane EUR în comparație cu 2018. 89 de milioane EUR vor fi alocate pentru campanii derulate în țări cu o creștere puternică, precum Canada, China, Columbia, Japonia, Coreea, Mexic și Statele Unite. O parte din fonduri vor fi alocate pentru promovarea unor produse specifice, cum ar fi măslinele de masă.

Phil Hogan, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, a declarat: „Europa este cel mai mare producător de alimente și băuturi de calitate din lume. Îmi face plăcere să afirm că, punând un accent și mai mare pe eforturile de promovare în 2019, vom asigura o mai bună conștientizare cu privire la acest aspect, atât în UE, cât și în țările terțe cu un potențial ridicat de creștere, în beneficiul fermierilor noștri și al producătorilor din sectorul agroalimentar. Numărul nostru tot mai mare de acorduri comerciale înseamnă mai multe oportunități de care pot să beneficieze producătorii noștri, iar Comisia îi susține pe deplin, sprijinindu-i în promovarea și exportul produselor lor.”

În interiorul UE, accentul se pune pe campaniile care promovează diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, inclusiv denumirile de origine protejate (DOP), indicațiile geografice protejate (IGP) și specialitățile tradiționale garantate (STG), precum și produsele ecologice. În plus, o parte din finanțare este orientată către anumite sectoare specifice, cum ar fi producția sustenabilă de orez și sectorul fructelor și legumelor. Acesta din urmă a fost ales în mod specific pentru a promova o alimentație sănătoasă în rândul consumatorilor din UE.

Cererile de propuneri de campanii specifice vor fi publicate în ianuarie 2019. Acestea vor fi deschise unei game largi de organisme, cum ar fi organizațiile profesionale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile pentru activitățile de promovare.

Repartizarea bugetelor în funcție de prioritate pentru programele cofinanțate în cadrul programului anual de lucru pentru 2019

  Sumele prevăzute 
Programe simple pe piața internă 20 milioane EUR
Tema 1. Programe privind sistemele de calitate ale UE (DOP, IGP, STG, mențiuni de calitate facultative), produse ecologice, produse din regiuni ultraperiferice 12 milioane EUR
Tema 2. Programe care evidențiază caracteristicile specifice ale metodelor de producție agricolă din Uniune (siguranța alimentară, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutriționale și de sănătate, bunăstarea animalelor, respectul pentru mediu și sustenabilitatea) și caracteristicile produselor UE în ceea ce privește calitatea, gustul, diversitatea sau tradițiile (=în afara sistemelor de calitate ale UE) milioane EUR
Programe simple în țările terțe 75 milioane EUR
Tema 3. China, Japonia, Coreea, Asia de Sud-Est, Asia de Sud 25,25 milioane EUR
Tema 4. Canada, SUA, Mexic, Columbia 22 milioane EUR
Tema 5. Alte zone geografice 25,25 milioane EUR
Tema 6. Măsline de masă 2,5 milioane EUR
Programe simple în cazul perturbării pieței/cerere de propuneri suplimentară
milioane EUR
Programe multinaționale pe piața internă  43,3 milioane EUR
Tema A. Programe privind sistemele de calitate ale UE [(DOP, IGP, STG, mențiuni de calitate facultative), produse ecologice, produse din regiuni ultraperiferice] sau

Programe care evidențiază caracteristicile specifice ale metodelor de producție agricolă din Uniune (siguranța alimentară, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutriționale și de sănătate, bunăstarea animalelor, respectul pentru mediu și sustenabilitatea) și caracteristicile produselor UE în ceea ce privește calitatea, gustul, diversitatea sau tradițiile

32,8 milioane EUR
Tema B. Alimentația sănătoasă: fructe și legume milioane EUR
Tema C. Orez produs în mod sustenabil 2,5 milioane EUR
Programe multinaționale în țările terțe  43,3 milioane EUR
Tema D. Programe privind sistemele de calitate ale UE [(DOP, IGP, STG, mențiuni de calitate facultative), produse ecologice, produse din regiuni ultraperiferice] sau

Programe care evidențiază caracteristicile specifice ale metodelor de producție agricolă din Uniune (siguranța alimentară, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutriționale și de sănătate, bunăstarea animalelor, respectul pentru mediu și sustenabilitatea) și caracteristicile produselor UE în ceea ce privește calitatea, gustul, diversitatea sau tradițiile

38,3 milioane EUR
Tema E. Carne de vită milioane EUR
Programe multinaționale în cazul perturbării pieței/cerere de propuneri suplimentară  – 5 milioane EUR
Inițiativele proprii ale Comisiei  – 9,5 milioane EUR
Total acțiuni de promovare  – 201,1 milioane EUR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *