Campania „Să înțelegem mai bine alimentele” prezentă la Auchan Titan București, între 9 și 10 august

„Să înțelegem mai bine alimentele”, singura campanie națională ce programează întâlniri între consumatori și specialiștii din mediul academic, cercetare și reprezentanți ai industriei, anunță cea de-a treia oprire a caravanei, pe 9 și 10 august, la Auchan Titan.

Pe durata celor două zile, activitățile desfășurate în cadrul campaniei vor fi: workshopul interactiv la care pot participa si consumatorii „Demontăm știrile false despre alimente”- partea III, degustare și vânzare de produse alimentare la standurile partenerilor și diverse activități dedicate copiilor (jocuri, pictură pe față, concursuri etc).

Prin aceste inițiative, RO.aliment, organizatorul campaniei, își propune să combată știrile false despre alimente, prin furnizarea de informații care să îi ajute pe consumatori să poată identifica pe viitor sursele de neîncredere, dar și să faciliteze spațiul în care specialiștii să poată explica efectele benefice ale unei diete echilibrate.

„Dupa succesul de la Iași, pe 9 și 10 august, vă invităm în Auchan Titan să degustați produse gustoase și sănătoase. Vă așteptăm să veniți cu familia și prietenii, să adresați întrebări direct experților de la care puteți afla ce să puneți în coșul zilnic pentru a beneficia de o masă echilibrată. Consumul moderat și echilibrat de carne, lactate, legume, fructe, panificație etc. este calea spre menținerea sănătății, a unui nivel de energie ridicat și a unei stări de bine. Le mulțumim reprezentanților Auchan Titan, pentru deschiderea arătată în asocierea cu campania noastră”, a declarat Claudia Bocean, General Manager RO.aliment.

În cele două zile, standurile producătorilor parteneri pot fi vizitate pe tot parcursul zilei îmtre 10:00 și 21:00, activitățile pentru copii fiind de asemenea programate de dimineața până seara. Workshopul va fi organizat pe 9 august, va dura o oră și va fi transmis și în direct pe pagina de Facebook RO.aliment. Vor fi invitați reprezentanți din industria cărnii, laptelui, panificației, precum și din cercetare, experți în materie de calitate și siguranță.

Neconformitățile, așa-zisele păsări crescute cu hormoni sintetici și așa-zisul lapte cu antibiotic sunt doar câteva dintre temele care au fost dezbătute în cadrul workshopului „Demontăm știrile false despre alimente”, de la Iași.

„De foarte multe ori, în cazul în care apare o neconformitate, este blamat producătorul. Adevărul este că marfa de la producător, trecută prin toate sistemele de calitate de care acesta dispune, este o marfă sigură, îndeplinește toate criteriile, însă pe parcurs în lanțul de distribuție și de comercializare pot să apară unele neconformități, în special legate de menținerea lanțului de frig”, a punctat Dana Tănase, Director Executiv Asociația Română a Cărnii (ARC).

„Mulți spun că păsările care ajung la raft au fost hrănite cu hormoni, pentru a majora profitul producătorului în defavoarea sănătății consumatorului, dar nu este adevărat. Carnea de pasăre din comerț este mai „musculoasă”, în limbaj uzual, pentru că genetica este foarte atent selecționată. Sunt anumite rase, care așa arată în mod normal. Deci carnea nu este așa pentru că o injectează cineva sau pentru că producătorii cresc păsările cu hormoni, ci pentru că așa este rasa acelor păsări”, a explicat și dna doctor Corina-Aurelia Zugravu – profesor asociat la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București, și medic primar în Nutriție și Igiena Alimentației.

„Când vorbim de hormoni, trebuie să înțelegem că nu există așa ceva în lapte. La fel cum nu este posibilă vânzarea de lapte cu reziduuri de antibiotice. Conform legislației europene și naționale, cisterna cu materie primă nu se descarcă în fabrică decât după ce s-a făcut testul de reziduuri de antibiotic. În cazul depistării de reziduuri de antibiotice, se anunță Direcția Sanitar-Veterinară, se sigilează cisterna, se întocmește proces-verbal și se distruge materia primă”, a explicat Dorin Cojocaru, Președintele Asociației Patronale a Industriei Laptelui din România – APRIL.

Campania „Să înțelegem mai bine alimentele” a debutat pe 7 iunie 2019, în Mall Promenada București, cu un workshop ce a facilitat întâlnirea specialiștilor din cercetare, cu reprezentanții producătorilor din industria alimentară și consumatorii finali.

Cu sprijinul partenerilor Borsec, Comtim, Auchan, Aldis, Ocean Fish, Cris-Tim, Kosarom, Tano, Five Continents, Mirdatod, Avastar, Perutnina, FrieslandCampina, Sanlacta, Albalact, Olympus, Meșteșugari de Gusturi, Italprod, Zimbria, Eco Extract, Vascar, Bradet si al organizațiilor profesionale (APRIL, ARC, ASMP, ROMALIMENTA, APAR, FNDA, ROMPAN), a IBA București am dus caravana la Iași (19 – 20 iulie), revenim la București (9-10 august), apoi Cluj (septembrie). Pentru a afla programul complet, urmăriți știrile RO.aliment.

PROGRAM

9 august 2019

  • standuri de degustare si vanzare produse alimentare
  • workshop-conferinta de presa “Demontam stirile false despre alimente – partea III” la care sunt invitati sa participe si consumatorii. Invitati speciali reprezentantii asociatiilor de profil, nutritionisti, cercetatori, reprezentanti ai companiilor producatoaresi/sau furnizoare de ingrediente, reprezentanti ANSVSA.
  • kids zone: animatori, pictura pe fata si concursuri interactive. Copii primesc premii constand in produse oferite de catre parteneri.

10 august 2019

  • standuri de degustare si vanzare produse alimentare
  • cooking show
  • kids zone: animatori, pictura pe fata si concursuri interactive. Copii primesc premii constand in produse oferite de catre parteneri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.