Cartoful în economia României 2019 – un nou ghid AGROtrends

Agenția TMT PR, cu sprijinul Federației Naționale Cartoful din România (FNC-R), a lansat cea de-a doua ediție a ghidului AGROtrends dedicat culturii cartofului.

Materialul a fost distribuit în premieră celor peste 300 de participanți la întâlnirea anuală de referință a sectorului: ediția 42 a evenimentului ZIUA VERDE A CARTOFULUI, organizat în Covasna, pe data de 4 iulie, de către FNC-R și INCDCSZ Brasov, cu sprijinul stațiunii de cercetare de la Târgul Secuiesc.

Datele sintetice prezentate în ghid reprezintă o fidelă radiografie a situației cartofului pe plan mondial și european, alături de referiri specifice culturii în România – evoluția suprafețelor și a producțiilor realizate în ultimii ani, scheme de plăți, surse de finanțare.
Ghidul include de asemenea topul producătorilor de cartof din România, alături de 4 modele de bună practică, dosare de fermier – Producție Agrico-M, PPCC Țara Făgărașului, Astra Trifești – Domeniile Lungu și ferma Van den Borne Aardappelen din Olanda, un reper la nivel  european privind implementarea cu succes a tehnologiilor de agricultură digitală.

“Apreciez inițiativa echipei Agrotrends de a lansa al doilea ghid dedicat cartofului, o adevărată călăuză, utilă tuturor celor implicați în acest sector important al agriculturii României: fermieri, cercetători, consumatori și factori de decizie. Acuratețea datelor prezentate în ghid este confirmată de o perfectă comunicare și consultare a redactorilor Agrotrends cu FNC-R și INCDCSZ Brașov.“ declară Dr. Gheorghe Boțoman, Cercetător știintific, Membru fondator FNC-R.

  • Anul 2018 a fost unul dificil pentru cultura cartofului în Europa, cu o scădere totală la nivel de continent de 10 milioane de tone. Pentru 2019, este estimată în prezent o creștere de 14%
  • Poziția României în UE-28 în anul 2018: locul 7 și aproximativ 5% din producția europeană. Ocupăm însă ultimul loc în ceea ce privește randamentul la hectar.
  • În 2018, în România s-au cultivat 33.246,42 ha cartof, suprafețe în scădere față de anii precedenți – de exemplu, 54.000 ha în 2013.
  • “Cartoful a devenit o cultură mult prea riscantă: 3 ani din 5 fermieri sunt pe pierdere sau la limita profitabilității. Costurile de înființare pe hectarul de cartof sunt estimate la cca. 5000 – 6000 euro/ha, iar la cel de sămânță, la recoltare se poate atinge un nivel al costului de producție pe hectar de 10.000 de euro minim“ afirmă Romulus Oprea, Președinte FNC-R.

Mirela Scarlat, fondator TMT PR precizează: “La 2 ani de la lansarea proiectului AGROtrends, am reușit să ne alăturăm din nou celei mai importante și vocale asociații de fermieri din sectorul legume-fructe, Federația Națională a Cartofului din România. Cultura cartofului este una extrem de provocatoare, motiv pentru care felicităm toți producătorii de cartof din România. Vrem să îi vedem cât mai mult și mai des în piețe, în supermarketuri, în restaurante și implicit, în farfuriile românilor“.

AGROtrends este o divizie TMT PR creată pentru a oferi resurse utile fermierilor și suport instituțiilor de cercetare din România. Proiectul propune o abordare integrată (online, video, print) și include ghiduri, analize, interviuri și evenimente, realizate în colaborare cu parteneri strategici din sector. Toate ghidurile AGROtrends, inclusiv cel dedicat cartofului, sunt disponibile gratuit pe www.agrotrends.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *