Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) a obţinut o finanţare în valoare de 1,5 milioane de euro de la Uniunea Europeană prin care cel mai apreciat produs de pe piața românească să beneficieze de o mai bună promovare, atât în piața înternă, cât și pe piețele externe. La această finanțare și-au adus contribuția, cu fonduri proprii și membrii asociației: Agricola, Angst, Cris-Tim, Aldis, Reinert şi Scandia.
„Europenii știu să-și tezaurizeze foarte bine valorile și important este faptul că noi, cu acest produs, am ajuns să fim egali pe mesele acestora. Începând cu acest an Ziua Națională a Salamului de Sibiu va fi 1 noiembrie, pentru că în această perioadă se desfășoară cel mai titrat târg din România. Indagra este locul unde întotdeauna producătorii se întâlnesc cu consumatorii, cu retailerii, cu producătorii din aval și din amonte. Este locul cel mai frumos unde putem să stăm de vorbă, să promovăm produsele, să discutăm planuri de viitor. Vrem să demonstrăm că aceat salam are calități extraordinare, de aceea unul dintre obiectivele de promovare este reprezentat de ceea ce înseamnă un salam de calitate” – spune Carmen Gavrilescu, președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu.
Salamul de Sibiu ramâne un produs de nișă, consumul fiind astăzi de 4 felii de salam anual pe cap de locuitor în România. Cu toate acestea producătorii sunt optimiști și important este că obținerea IGP (Indicaţie Geografică Protejată) a demonstrat că există interes pentru acest produs din partea consumatorilor, dar și perspective de creștere. Dacă în acest an producția de Salam de Sibiu este de 2100 de tone, din estimările asociației, în următorii doi ani România va ajunge la o producţie totală anuală de 3.000 de tone, o creştere de 15-20%.
Pe partea de export, cei mai mari cumpărători rămân tot românii, în zona aceea a nostalgie, de a avea un produs bun, românesc pe masă. Nivelul de export este în prezent undeva la 2 % din producția celor 6 membri asociați. În ultimii doi ani se înregistrează la nivelul pieței o tendință spre produsele feliate. 25 % din producția de Salam de Sibiu care pleacă din fabricile producătorilor urmează această tendință. Per total, dacă luăm în calcul și vitrina asistată din supermarketuri, unde se feliază batoanele de salam la solicitarea consumatorilor, vorbim de un procent de 40 % Salam de Sibiu feliat și circa 50 % din producție comercializată în baton la 300g și 470g.