Piață de produse BIO din România estimată la circa 20 milioane euro

Piața românească de produse BIO, deși aflată la început de drum, este una foarte dinamică, înregistrând creșteri notabile în ultimii doi ani. de până la 30% și se așteaptă să continue rata similară până în anul 2020. Alimentele organice, cosmeticele, ingredientele, detergenții și suplimentele alimentare sunt cele mai vândute și din ce în ce mai solicitate. Cu toate acestea, în comparație cu alte piețe din UE, piața produselor BIO din România se află încă într-o etapă incipientă.

Produsele BIO reprezintă o proporție mică din piață, iar după creșterile înregistrare în ultimii ani, suntem încrezători că tot mai mulți consumatori vor înțelege beneficiile acestor produse și încet-încet le vor introduce în stilul lor de viață. În România, deși nu există încă statistici oficiale, valoarea pieței de produse BIO se ridică la aproximativ la 20 de milioane de euro, iar potențialul de creștere pe această zonă este în continuare ridicat”, declară managerul Getbio.ro , Sergiu Moga.

Producătorii și distribuitorii de alimente ecologice joacă un rol important datorită eforturilor de creare și susținere a brandurilor accesibile. Lanțurile mari de retail au creat secțiuni separate pentru produsele prelucrate ecologic, în cea mai mare parte importate. Mai mult decât atât, din ce în ce mai mulți importatori și distribuitori români de produse organice și biologice organizează evenimente B2B și B2C pentru a promova un stil de viață sănătos și consumul de produse vegane crude.

Dacă privim spre Uniunea Europeană, Germania are cea mai mare piață de alimente ecologice, cu vânzări anuale de 9,5 miliarde de euro. Din punct de vedere al ponderii produselor BIO în vânzările totale de alimente, clasamentul este condus de Danemarca, țară în care 9,4% din totalul produselor vândute într-un an sunt bio. Alte țări consumatoare de produse bio sunt Luxemburg (8,6%), Elveția (8,4%) și Germania (7%).

În România, trendul nutriției sănătoase și achiziționarea de produse BIO se manifestă mai degrabă declarativ la nivelul consumatorilor decât practic la raft. Vânzările de produse bio se situează între 2%-3,5% pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, în timp ce pe zona de produse nealimentare, ponderea produselor sănătoase, în volumul total de vânzări, nu depășește 2%. Cu toate că nu ne putem compara cu țările din Uniunea Europeană, unde consumul de produse BIO înregistrează un procentaj semnificativ, este de notat și de luat în calcul faptul că acest fenomen s-a extins și în România, și reușește să atragă tot mai mulți consumatori de la an la an și să trimită spre export cantități tot mai mari de alimente bio, spre avantajul producătorilor din țară noastră”, mai explică Sergiu Moga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *