Smithfield România a semnat Codul de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară

Începând cu acest an, Smithfield România este semnatară a Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară care își propune construirea unui sistem alimentar durabil, astfel încât bazele economice, sociale și de mediu necesare pentru securitatea alimentară și nutriția viitoarelor generații să nu fie compromise. Semnarea Codului a avut loc în urma implementării de către companie a strategiei de sustenabilitate care prevede acțiuni complexe și concrete ce contribuie la tranziția către sisteme alimentare durabile, și întărește promisiunea companiei de a se dezvolta sustenabil, de a produce „Hrană Bună. În Mod responsabil®”.

„Încă din 2014, promovăm o dietă echilibrată și durabilă prin intermediul acțiunilor realizate cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației în instituțiile școlare din toate comunitățile în care activăm, dar și în mediul on-line, prin colaborarea cu un medic nutriționist de renume din România. În conformitate cu obiectivele Codului, Smithfield România ajută consumatorii să conștientizeze impotanța reducerii și prevenirii risipei alimentare, propunându-le o serie de produse cu gramaje diverse, cu porții și gramaje care răspund diferitelor stiluri de viață și nevoi ale gospodăriilor. De-a lungul timpului, ne-am îmbunătățit procedurile de lucru pe întregul flux de producție, reducând la minim pierderile și risipa alimentară prin dezvoltarea capacității de inovare. Încă din 2009, acordăm prioritate pentru redistribuirea surplusului de hrană pentru persoanele nevoiașe, aducându-ne aportul în combaterea malnutriției, un alt obiectiv al Codului, prin programul propriu de responsabilitate socială „Hrană pentru suflete”. Creșterea eficienței energetice pe partea de producție și utilizarea energiei din surse regenerabile sunt de asemenea obiective ale Codului asumate și implementate deja de Smithfield România.” declară Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.

Compania crede în performanța responsabilă și alege principii etice pentru modul în care se dezvoltă: cu respect față de comunități, de viitor, de angajați, de resursele naturale. Pentru o dezvoltare sustenabilă, Smithfield România își desfășoară activitatea pe baza a 7 piloni: Bunăstare animală, Mediu înconjurător, Sănătate și stare de bine, Sănătatea și securitatea angajaților, Diversitate, Echitate și incluziune, Calitate și siguranță alimentară și Sprijin comunități. „Aderând în cadrul Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară am reiterat angajamentul companiei Smithfield România de a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil, cu respect față de viitor. Întreaga noastră echipă înțelege cât de important este rolul unei companii lider în industrie, acela de a se dezvolta durabil și de a seta standarde de bună practică în sectorul de creștere a animalelor din România și industria alimentară din țara noastră.” spune Goran Panici, Director General Smithfield România.

Smithfield România este cel mai mare crescător de porci, producător de carne de porc și lider în stabilirea celor mai înalte standarde de producție în zootehnie si industria alimentară din România. Ca urmare a investițiilor de peste 600 milioane dolari în România, din 2004 și până în prezent, Smithfield România a dezvoltat un model de afacere de succes „din fermă la consumatorul final” care oferă pieței „Hrană bună. În mod responsabil.” Investițiile efectuate au vizat dezvoltarea și consolidarea operațiunilor prin modernizarea și extinderea fabricii de procesare a cărnii din Timișoara, una dintre cele mai mari și moderne din Europa, care produce în prezent aproximativ 32% din carcasele clasificate în România, dar și construirea și optimizarea capacităților de producție în fermele proprii de creștere porcine din județele Timiș și Arad.

Codul de conduită pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară se numără printre primele rezultate ale Strategiei UE „De la fermă la consumator” și reprezintă o parte integrantă a planului său de acțiune. Propune un set de aspirații comune și de acțiuni orientative, iar actorii „dintre fermă și consumator”, precum producătorii, operatorii din industria alimentară și distribuitorii, se pot alinia, angaja și pot contribui la acestea, pentru a sprijini tranziția spre sistemele alimentare durabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *